Cal replantejar el model de concessió de la restauració aeroportuària al Prat

Ahir 14 de març, a la tarda, UGT i CCOO van mantenir una reunió amb la direcció comercial d’AENA (Aeroports Espanyols i Navegació Aèria), per traslladar la importància de mantenir la unitat de la concessió majoritària en els serveis de restauració de l’aeroport de Barcelona -El Prat, en benefici dels usuaris i dels treballadors. Fins al moment, els vint-i-dos punts de venda de serveis de restauració a l’esmentada infraestructura aeroportuària s’adjudicaven en un únic lot. Ara, AENA pretén fragmentar la concessió; iniciativa que per als sindicats posa en risc la qualitat i estabilitat en l’ocupació.

A més, les organitzacions sindicals considerem imprescindible que, per part d’AENA, es conjugui l’interès empresarial sense detriment dels drets socials i laborals dels treballadors. Amb la divisió proposada i els cànons fixats, qualsevol oferta es convertirà en temerària i el benefici de les empreses, un cop més, es produirà a costa dels treballadors i treballadores.

AENA ens ha traslladat que la divisió respon a una política comercial encaminada a afavorir la competitivitat i la millora del servei a l’usuari. Res més lluny de la realitat, ja que els preus són taxats pel citat ens, no permetent a les empreses adjudicatàries una competència real pel que, molt ens temem, el benefici empresarial sortirà un cop més de la butxaca dels treballadors.

La millora en el servei i la qualitat en l’ocupació passen per treballadors ben formats i dignament retribuïts, cosa que després de molts anys de lluita es ve donant en una concessió unida que, molt ens temem, pot desaparèixer si AENA continua amb els seus plans de divisió de l’adjudicació.

El temor dels sindicats a què es produeixi pèrdua d’ocupació i precarització de les condicions laborals a causa d’aquest model d’adjudicació, la resposta d’AENA ha estat esquiva: reconeixen que aquesta és una conseqüència que s’emmarca en l’àmbit exclusiu de les empreses adjudicatàries.

Comments are closed.