Denunciem l’incompliment dels protocols per evitar el contagi del coronavirus per part de grans empreses del contact center

La FeSMC-UGT de Catalunya denuncia l’incompliment reiterat que moltes empreses del sector del telemàrqueting o contact center fan del protocol per evitar el contagi del Covid 19. Són grans empreses, entre d’altres, com Konecta BTO -porta comptes com Aigües de Barcelona, Iberdrola, Adeslas-, Ferrovial -061-, Atento o Grupo Norte -112-.  Empreses que gestionen, per exemple, grans empreses energètiques que estan a l’ibex 35 i que han facilitat el teletreball per a la seva plantilla mentre mantenen aquestes condicions irresponsables per a la plantilla que fa els seus serveis de telemàrqueting.

En aquestes empreses no es compleixen amb els protocols de prevenció de riscos laborals establerts per aquesta emergència sanitària als llocs de treball. No es prenen mesures per evitar el contagi i no hi ha suficient distància de seguretat entre les treballadores i els treballadors. En alguns casos, fins i tot comparteixen els cascos sense cap tipus de mesura higiènica de prevenció.  Dins d’aquestes plantilles trobem moltes persones amb problemes crònics, personal sensible, als quals se’ls estan negant les baixes. En casos com Konecta BTO, les treballadores i els treballadors s’han plantat per denunciar la irresponsabilitat de les empreses que els posen en perill.

En el cas del 061 i 112 , considerats serveis essencials i que prenen especial rellevància durant aquesta crisi, els treballadors i les treballadores que atenen les trucades. Són serveis saturadíssim i que treballen amb grans condicions d’estrès actualment i que a més no tenen les mesures preventives necessàries per evitar un contagi, i això tenint en compte que comparteixen l’espai amb personal sanitari que circula pels carrers i fan visites domiciliàries.

Comments are closed.