Des de UGT defensem que la seguretat en la circulació és el primer de tot en el transport ferroviari

balizas-asfa-trenes-espanolesDissabte passat es va publicar el Reial decret 623/2014 pel qual es regula la investigació dels accidents e incidents ferroviaris i la Comissió de Investigació d’Accidents Ferroviaris (CIAF). Aquesta Comissió té l’obligació d’investigar els accidents e incidents ferroviaris, determinar i esclarir totes i cadascuna de les causes que els provoquin, així com realitzar les “recomanacions” oportunes perquè tant l’administrador ferroviari com les empreses ferroviàries evitin el risc a l’hora de prestar el servei.

Igual que durant la presentació de l’esborrany del RCF -davant el qual vam mostrar la nostra preocupació, doncs considerem que hauria d’homogeneïtzar els criteris de gestió de la seguretat per a la seva posterior aplicació per part de les operadores- aquest nou Reial decret, amb conceptes com  “recomanacions”, que no són vinculants i poden no concretar-se en mesures que corregeixin les incidències, segueix generant-nos certa intranquil·litat.

Des de UGT sempre defensarem que la seguretat en la circulació és el pilar fonamental del transport ferroviari, i no es pot escatimar cap esforç per millorar els objectius fixats en els plans de seguretat anuals.

Tots sabem que aquests esforços són d’obligat compliment però encara més importants són les necessitats en matèria preventiva i de millora de les instal·lacions que des d’UGT denunciem i a les quals l’empresa no respon, com són:

No gestionar a força de limitar la velocitat sinó invertir en el manteniment corresponent.

Existència de Bloqueig telefònics en moltes línies.

Adequació a sistemes ASFA digital o ERTMS.

Solucions per a la protecció del traçat.

La dinamització i millora del sector ferroviari és un objectiu que només pot aconseguir-se mitjançant la implantació d’una política de gestió de la seguretat adequada, amb la utilització dels mitjans humans i materials necessaris, amb les inversions en conservació de la infraestructura que requereixi la xarxa i una clara voluntat per part de les empreses d’apostar per un ferrocarril segur, social i de qualitat.

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

*