El comitè d’empresa d’Iberia exigeix a la companyia que es responsabilitzi de la seguretat dels seus treballadors, víctimes de les agressions dels passatgers de Vueling

Els sindicats es reuniran demà amb la direcció d’Iberia per demanar solucions a la situació que es viu a l’aeroport del Prat. A les 12h, faran declaracions als mitjans de comunicació.

El comitè d’empresa d’Iberia a l’aeroport de Barcelona es reunirà demà dimarts, 5 de juliol, amb la direcció de la companyia per exigir-li que es responsabilitzi de la seguretat dels seus treballadors i treballadores de handling davant les agressions dels passatgers de Vueling.

En acabar la reunió, a les 12 hores, el comitè explicarà als mitjans de comunicació quina ha estat la resposta de la direcció d’Iberia. En cas que la direcció de l´empresa continuï sense donar solució a la situació que s’està vivint a l’aeroport de Barcelona, amb mesures per millorar la seguretat de la plantilla i l’atenció als passatgers, el comitè es plantejarà la convocatòria de mobilitzacions durant l’estiu.

El personal d’Iberia dóna servei de handling, facturació d’equipatge i atenció als passatgers (informació, reclamacions, etc.) a Vueling i altres companyies aèreas. Aquests treballadors i treballadores estan sent víctimes d’agressions verbals i físiques per part dels passatgers, com a conseqüència del pèssim servei que els està oferint la companyia Vueling, que no disposa d’avions ni tripulació suficients per cobrir totes les rutes que ofereix durant l’estiu, això  provoca improvisar diàriament la seva operativa, suprimint i endarrerint vols durant hores. Aquesta política empresarial salvatge per aconseguir quota de mercat i beneficis a costa de maltractar els clients i generar el caos a l’aeroport de Barcelona repercuteix també de manera dramàtica en el personal de handling, que és qui dóna la cara davant del passatge.

Els sindicats exigeixen a la direcció de l´empresa (Iberia Handling), Vueling (client a qui es dóna el servei i culpable de la situació) i Aena (responsable de l’aeroport i ens regulador) solucions, que passen, entre d’altres, per proporcionar més plantilla per atendre els passatgers  i mesures de seguretat per als treballadors i les treballadores.

Comments are closed.