El sector del Contact Center segueix reclamant un conveni digne

Avui, 13 de juny, el sector Contact Center durà a terme una vaga de 24 hores des de Passeig de Gràcia 19, a les portes de la Borsa de Treball.
Ja fa mesos que des del sector del Contact Center s’estan duent a terme mobilitzacions per exigir un conveni digne pels seus treballadors i treballadores.
Durant l’última reunió de la mesa del conveni, la UGT i CCOO de Catalunya vam plantejar un gir en la negociació: tot i que la pròxima reunió es va fixar pel 28 de juny, només farem aquesta reunió quan les empreses exposin una proposta més idònia amb les necessitats que tenen les plantilles.  Tot i que la DGT instés a les empreses a modificar la seva proposta, encara avui no han mogut peça.
Les empreses associades a la patronal CEX no han reconegut l’èxit de la vaga del 13 de maig, convocada pels dos sindicats, però tot i així, algunes empreses del sector ja estan aplicant certs canvis: Abai, Intrum, Concentrix i Lananden ja han aplicat pujades salarials aquest any.
Aquestes, s’han reclamat des d’un inici i és que les treballadores i treballadors del sector necessitaven una revisió ja que percebien una mitja d’ingressos bruts mensuals de 800 euros que des del 2019 no s’actualitzaven amb un IPC desbocat.
Tot i així, la vaga d’avui, 13 de juny, es durà a terme per resoldre, no només la revisió salarial del total de les empreses, també per  altres problemes com:
  • Regularització i compensació del teletreball. Les empreses encara deuen diners des del març del 2020.
  • Jornades parcials indesitjades que condemnen als treballadors i treballadores a salaris i cotitzacions molt baixes.
  •  Abús en la contractació de ETT. Plantilles considerades de “segona categoria” per part de les empreses contractants.
  • Els EROS i ERTOS continuats en el sector per part de la patronal, la qual no vol incloure la subrogació com a mesura d’estabilitat a la feina.

Comments are closed.