El transport públic del Taxi ha de continuar estant regulat i planificat per les administracions

Taxi-signL’esborrany del projecte per a la modificació del Reglament d’Ordenació de Transport Terrestre contempla modificacions que podrien posar en risc el volum d’ocupació i la viabilitat en l’activitat del taxi a nivell nacional. Alguns dels canvis normatius  permetrien desregular  l’activitat dels vehicles de transport amb conductor, la qual cosa tindria un impacte directe sobre el sector del taxi, amb el risc de produir-se una competència deslleial legalitzada.

A més, preocupen les qüestions relatives a la seguretat i qualitat en el servei, sent el taxi una activitat fermament regulada i que ofereix totes les garanties a l’usuari. No tenim clar que aquestes modificacions vagin a garantir el mateix nivell de seguretat en la prestació del servei als vehicles de transport amb conductor respecte al taxi.

Tant SMC-UGT com Uniatramc porten temps reclamant un marc regulatori estable en el qual s’equilibrin els interessos de tots els agents que conflueixen en aquesta activitat però, especialment, els de l’usuari del transport públic urbà. A més, aquestes organitzacions adverteixen que, igual que altres sectors d’activitat, els professionals del taxi també han patit la caiguda en la demanda en el seu sector i les conseqüències d’una crisi econòmica amb un fort impacte sobre el poder adquisitiu d’aquests autònoms i assalariats. Modificar el Reglament d’Ordenació del Transport Terrestre en aquests termes, si no es rectifica abans, suposarà un cop definitiu per al sector del taxi, generant una pèrdua d’ocupació i autoocupació significativa.

Els darrers temps, el sector del taxi està sent objecte d’una forta pressió a causa de múltiples factors que posen en risc la seva viabilitat: des de l’intent d’implantació d’activitats paral·leles que operaven en competència deslleial basant-se en una falsa economia col·laborativa, com UBER; passant per l’anteriorment ressenyada reforma del ROTT, fins al sobtat interès de la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència  per aquest sector en considerar excessiu el paper de les administracions locals en el control de l’activitat del mateix. En aquest sentit, SMC-UGT i Uniatramc consideren que la iniciativa de la CNMC està fora de lloc, ja que el sector del taxi i del VTC queden exclosos del règim d’autorització única previst en la Llei d’Unitat de Mercat.

Tota aquesta pressió, d’un i un altre costat, no contribueix a estabilitzar i recuperar la dinàmica de treball en una activitat necessària en el model de transport públic urbà de les ciutats i localitats de tot el territori nacional.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

*