La Generalitat desdenya la indústria ferroviària catalana

la poblaEl passat 9 de gener, una notícia a la premsa ens va fer saber que la Generalitat ha decidit que sigui l’empresa suïssa STADLER la fabricant dels dos trens de La Pobla, per un valor de 9,5 milions d’euros.

Hem de recordar que l’abril de 2013 l’oferta d’Alstom va ser la preferida. Aquell concurs va quedar anul·lat perquè sobrepassava en mig milió d’euros les bases. No era lògic en aquell moment, ni molt menys ara, atenent a l’especial situació que viu la planta d’Alstom a Santa Perpètua, que exclogués per aquesta quantitat una empresa amb una forta implantació a Catalunya, que en l’actualitat té un problema de càrrega de treball per la falta de mercat nacional.
El projecte, si bé és cert que no representa moltes hores de càrrega de treball, té un component de desenvolupament d’enginyeria de gran interès per a la Unitat d’Alstom a Santa Perpètua, ja que suposava desenvolupar un projecte, totalment nou, en col·laboració amb Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya, és a dir, desenvolupar un projecte de principi a fi a Catalunya.

El més cridaner, i segons les notícies que tenim a dia d’avui, és que s’hagi produït pels següents motius:

1. Alstom no s’ha presentat a aquest segon concurs. Haurem de preguntar el perquè, quan s’està dient des de la direcció que no hi ha mercat nacional i per aquest motiu se’ns està plantejant un conveni de mínims amb una reducció salarial i pèrdua de drets sociolaborals, a més d’aplicar actualment un ERTO que ha finalitzat sense acord.

2. També haurem de preguntar al Govern de la Generalitat per què s’ha produït aquesta adjudicació, coneixent la situació industrial d’un sector estratègic com ho és el ferroviari a Catalunya. Segurament aquesta adjudicació s’ha realitzat pensant molt en Catalunya, però poc en la indústria ferroviària catalana i sobretot en els treballadors i treballadores del sector.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

*