La plantilla del Servei d’Atenció Telefònica de BSM es veu abocada a demandar l’empresa per poder cobrar els salaris

El 26 de maig de 2021 l’Ajuntament de Barcelona  va publicar l’anunci per a la contractació dels serveis de contact center de la divisió d’Atenció al Client de les empreses BSM, PATSA i CBSA.
Aquest servei, que fins ara prestava l’empresa ATENTO, ha estat adjudicat recentment a l’empresa IBERMÀTICA del sector de les TIC.
Aquest canvi d’empresa i d’una activitat que des d’UGT considerem que no hauria d’estar externalitzada, ha deixat sense feina la totalitat de la plantilla, ja  que el PLEC administratiu presentat per BSM no protegeix ni garanteix la continuïtat dels treballadors i treballadores de l’anterior empresa i perquè l’únic objectiu real d’aquesta externalització de serveis a empreses dels sectors de contact center i de les TIC és precaritzar les condicions de treball i abaratir costos, en aquest cas d’una empresa pública com és l’Ajuntament de Barcelona.
Per a empreses com Ibermática i Atento, externalitzar els serveis d’atenció als seus usuaris és una oportunitat perquè facin el seu negoci a costa de rebaixar les condicions laborals d’una plantilla que fa més de 20 anys que atén la ciutadania de Barcelona.
Recordem que tant el sector del contact center com els de les TIC tenen els convenis sectorials estatals actualment bloquejats i, per això, s’han portat a terme diverses jornades de vaga durant els darrers mesos. És en aquest context que Atento, una de les empreses més grans del sector de contact center en l’àmbit estatal i de les més denunciades als jutjats  socials i a Inspecció de Treball, torni a vulnerar els drets dels seus treballadors i treballadores.
Una de les pràctiques que fa aquesta empresa, Atento, és entregar a la plantilla una carta de subrogació per poder obviar la seva responsabilitat empresarial sense buscar cap reubicació del personal a l’empresa ni indemnitzar-los pels seus anys de servei. La UGT considera que Atento deixa les seves treballadores i treballadors totalment desprotegides sabent perfectament que Ibermática no assumirà aquesta subrogació i que, per tant, no es farà càrrec d’aquest personal ni les seves condicions laborals.
La plantilla afectada i les seves famílies ara es troben sense atur, sense indemnització, sense feina i obligades a demandar a tothom per poder reclamar els seus drets, la prestació d’atur i la indemnització que els correspon.
Una situació terrible que provoca qui busca el benefici econòmic per sobre de la millora de les vides de les treballadores i treballadors. Els tres actors d’aquesta pel·lícula de terror en són culpables: Atento, Ibermática i BSM.
No oblidem que darrere de BSM hi ha  l’Ajuntament de Barcelona, l’alcaldessa del qual assegurava, en el seu programa electoral, entre altres objectius calia reduir la precarietat, producte de les externalitzacions, reforçant la plantilla pròpia de l’Ajuntament i auditant aquests serveis externalitzats de forma exhaustiva.
La realitat, malauradament, supera la ficció: 35 treballadors i treballadores i les seves famílies es queden amb una mà al davant i l’altre al darrere per culpa de la desídia d’uns i la cobdícia d’altres.
Des de la UGT els acompanyarem en aquest camí de denúncia i de lluita legal, perquè per a nosaltres els treballadors i treballadores i les seves vides i famílies són l’essencial

Comments are closed.