Reclamem al Govern que internalitzi els serveis telefònics del 061 i 112 en un termini màxim d’un any

Per primera vegada, i amb el servei de gestió telefònica del 061 encara en vaga indefinida, l’executiu català s’avé a estudiar la internalització d’aquests més de 800 professionals que actualment regulen les seves condicions laborals al conveni de telemàrqueting.

La UGT valora el pas fet pel Govern, que a través de les intervencions dels consellers de Salut, Josep Maria Argimon, i d’Interior, Joan Ignasi Elena, en el ple del Parlament d’avui han assegurat que l’executiu preveu iniciar l’estudi de la internalització dels serveis telefònics d’emergències del 061 i el 112. Des de la UGT de Catalunya els demanem, però, que aquest compromís sigui ferm i se signi formalment i que es creï una taula de negociació amb totes les parts implicades, amb la representació sindical corresponent, i que hauria d’enllestir aquesta internalització en un termini màxim d’un any.

Entenem que no és un procés fàcil, però fa molts anys el personal de gestió telefònica d’emergències espera que se’ls reconegui professionalment la tasca que desenvolupen i que, com ha demostrat la pandèmia, és essencial. Per aquesta raó entenem que aquesta voluntat política s’ha de traduir en un propòsit ferm amb terminis marcats, abans no surtin a concurs noves licitacions i el problema de les externalitzacions es perllongui.

El servei de gestió telefònica del 061, que actualment té adjudicat Ferrovial Servicios, ocupa unes 600 persones, i el del 112, prop de 250 més.

Comments are closed.