UGT no comparteix les raons per autoritzar la circulació per carretera dels mega-camions

megaEl Consell de Ministres va aprovar, el passat 20 de novembre, dins del Pla de Mobilitat Segura i Sostenible, la circulació per les carreteres espanyoles dels anomenats mega-camions. El vehicle en qüestió és un tren de carreteres de 25,25 metres per transportar 60 tones.

L’origen de tot això està en l’interès que van mostrar, fa ja vuit anys, els diferents lobbies patronals que representen a les principals empreses de càrrega d’aquest país perquè s’autoritzés la circulació d’aquest tipus de vehicles amb l’argument que suposarien una millora  de l’activitat del transport.

Tenint en compte que el volum que transporta aquest nou camió augmenta en un 50% la càrrega, se suposa que s’hauria de reduir l’actual parc de vehicles pesats en el mateix percentatge, extrem aquest que UGT posa en dubte.

El sindicat tem que l’increment del volum de càrrega transportat suposi que els propis vehicles siguin utilitzats com a magatzem; a més, el magatzematge es produeix perquè en ser major el vehicle cal invertir més temps en el procés de descàrrega el que, al seu torn, implica un major nombre de vehicles en espera. Les empreses carregadores –principals promotores d’aquesta iniciativa– necessitaran menys inversió en locals i personal.

Un dels arguments utilitzats per defensar la utilització d’aquest vehicle en les carreteres espanyoles és el menor impacte mediambiental. La Unió General de Treballadors no veu inconvenient en fer servir un vehicle més ecològic però, això sí, dins de les mides raonables que han demostrat ser eficaces i, sobretot, segures en el desenvolupament de l’activitat del transport de mercaderies. Cal recordar que aquells països –especialment en el nord d’Europa– en els quals funcionen aquest tipus de vehicles no s’assemblen en gens, des d’un punt de vista orogràfic i de dotació d’infraestructures, al nostre.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

*