El Parlament demana consens al govern per reformar l’FP

El passat dia 14  de novembre el Parlament de Catalunya en sessió de la Comissió d’Educació  va aprovar la Resolució 626/XII del Parlament de Catalunya, sobre el canvi curricular en la formació professional presentada pel Grup Parlamentari de Catalunya en Comú Podem i les esmenes presentades pel Grup Parlamentari de Junts per Catalunya i pel Grup Parlamentari Republicà.

Aquesta Resolució suposa un canvi substancial respecte les actuacions passades que van rebre la contestació i repulsa  tant dels agents socials com dels professionals del sector.

De la resolució cal destacar:

Que el desplegament  de la formació professional dual s’ha de fer amb consens i diàleg social, en el marc de la concertació.
Que existeix una vinculació laboral en la modalitat dual com a relació entre la persona aprenent i l’empresa,
Que per modificar el currículum s’ha de fer una planificació comptant amb l’opinió dels  agents socials i la del professorat de cada família amb les particularitats de cada una.

Que cal vetllar i apostar per la formació i la millora de les condicions laborals de les tutories a l’FP.

Que cal una regulació de les pràctiques no laborals obligatòries i apostar per la seva cotització en la Seguretat Social per la qual cosa s’insta el Govern a influir a Madrid per canviar la normativa vigent.

Resolució

El Parlament de Catalunya insta el Govern a:

a) Promoure un model de formació professional dual públic basat en el consens, la concertació social i el vincle laboral que permeti lluitar contra l’abandonament escolar prematur i impulsi l’educació al llarg de la vida.

b) Planificar les modificacions del currículum de la formació professional d’acord amb les necessitat de les persones i no només de les empreses, comptant amb la participació d’agents socials i de grups de treball en què participi el professorat actiu de cada àmbit, i tenint en compte les particularitat de cada estudi i família professional.

c) Convocar la mesa sectorial dels ensenyaments de formació professional inicial i els ensenyament de règim especial amb l’objectiu de plantejar el canvi curricular de la formació professional.

d) Facilitar al professorat de formació professional la informació i la formació necessàries, i també noves condicions de treball, amb relació a la tutoria de formació en centres de treball, previstes en la resolució de plantilles corresponent.

e) Fer les gestions necessàries davant del Govern de l’Estat perquè reguli les pràctiques no laborals, inclosa l’obligatorietat de cotitzar a la seguretat social.

Deixa un comentari

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada