LA QUALIFICACIÓ i L’ACREDITACIÓ PROFESSIONAL, NOUS REPTES DE L’FP

LA QUALIFICACIÓ i L’ACREDITACIÓ PROFESSIONAL, NOUS REPTES DE L’FP
En una societat altament automatitzada i cada dia més robotitzada, l’objectiu primordial és la qualificació de les persones, per això el nostre model de formació ha d’incloure necessàriament el concepte de qualificació i acreditació professional.

Una reflexió sobre un dels nous reptes de l’FP: la qualificació i l’acreditació professional.
Si analitzem a fons el model educatiu del nostre país, la distribució de l’oferta educativa reglada per edats es pot classificar en dues grans àrees:
• Obligatòria, fins als 16 anys
• Post-Obligatòria, a partir dels 16 anys.
Els paradigmes en què es basen no són, doncs, els mateixos. Dins de la post-obligatòria, un cas particular el conformen el Batxillerat i la Universitat. Aquests han bastit tradicionalment un itinerari formatiu que a dia d’avui ja no és l’únic ni ha de ser-ho per a qualificar professionalment la nostra població. Llavors hem de tenir en compte no només l’oferta formativa no reglada. Ens hem de remetre als objectius del ET-2020.

La UGT de Catalunya reivindica que hi hagi una estratègia formativa i industrialitzadora de país, on s’estableixin clarament les polítiques formatives relacionades directament a un model productiu i industrial sostenible en el temps.

Continua llegint el nostre butlletí:

BUTLLETÍ_FQP Febrer 2018 d’UGT

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

*