El Valor del comerç de Proximitat.

joanros

Article d’opinió per Joan Ros – Secretàri de Comerç de CTAC-Autònoms.
El model de comerç urbà de Catalunya, en els últims anys ha estat un comerç que ha tingut el suport de les institucions com a model a conservar per generar unes ciutats que puguin dinamitzar la vida quotidiana i satisfer les necessitats dels seus habitants.
Aquest model de proximitat ha sofert canvis molt importants durant el COVID 19 accelerant un procés de reestructuració dels comerços, de les ciutats, dels hàbits de compra i de el paper del comer de proximitat.
Un cop situat on estàvem, on som, només ens queda preparar el futur del comerç de
proximitat. Donant-li la importància que té i que hem de posar en valor davant dels ciutadans / ciutadanes, de les administracions i de la societat en general.
Hem de donar a el sector una visió transversal i vinculada a les ciutats, convertint-la en motor de la vitalitat i ànima de les ciutats, per a això hem de defensar el concepte de proximitat en totes les seves visions.
Per això hem d’actuar, directe I ràpidament en el focus d’aquest concepte.
La proximitat com el tracte personal i coneixedors de l’entorn per convertir-nos en agents de cohesió social.
Aquesta Proximitat ha de transmetrer confiança els habitants de les ciutats com a punt de
trobada entre comerç-ciutat.
La proximitat estalvia temps en desplaçaments, amb això contribuïm a una millora
mediambiental com a valor de compromids amb l’agenda 2030 i els ODS.
La proximitat fa que el comerç urbà incrementi els seves vendes o el ciutadà o ciutadana
incrementa els seves compres , contribuirà al fet que el comerç millori en modernitat i millori a els seus procesos comercials.
Si el concepte proximitat li donem un significat de ciutat això fara que les ciutatats seguin
més dinàmiques i possiblement més atractiva per a nous emprenedors i emprenedores.
En definitiva l’creació d’espais de relació qualitat social i econòmica que ens dongui Vitalitat i sentit de comunitat.
La digitalització de les ciutats, dels comerços, la creació d’un marketplace de pais, ha de
contribuir a un nou model de comerç urbà.
Joan Ros Cardona

Vols sumar-te a la nostra organització?

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *

*

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada