Els inconvenients dels professionals del sector de la Comunicació!

 

intercolegialEl passat dimecres 14 d’enguany, vam participar en les jornades de la sectorial de la comunicació.

Els col·lectius que formen dita sectorial son:

El Col·legi professional del Disseny Gràfic de Catalunya

Col·legi de Periodistes de Catalunya

Col·legi de Publicitaris i Relacions Públiques de Catalunya i

Col·legi d’Audiovisual de Catalunya

Aquests son professionals tant per compte propi com per compte d’altri, que tenen els seus propis inconvenients en diversos àmbits, i per tant les seves reivindicacions com a gran col.lectiu.

La Presidenta de CTAC, Sandra Zapatero, va realitzar una ponència en la Taula 2 de la Indústria de la comunicació, on es van tractar temes que preocupen aquest sectors, tals com la des regularització del Mercat de Treball i en conseqüència ens demanàvem si el treball autònom en aquest sector era una tendència, vocació, necessitat o precarietat.

El 84,8% del sector, té una base de cotització mínima. Es generen moltes altes en quantitat, sense qualitat, tot i així surten més universitaris que oportunitats o llocs de feina que el mercat avui pot oferir, i també el 20% del col·lectiu abandona l’activitat passat 18 mesos.

El col.lectiu de la Comunicació, pateix un abús en les condicions contractuals, intrusisme i mercantilització de les relacions laborals, per lo tant la major part ha entrat al malauradament al nou mercat del precariat.

Malgrat, no es un col.lectiu ben regulat, n’hi ha que fins i tot no tenen epígraf d’IAE propi, en canvi sí tributen, si aporten a la seguretat social, sí tenen codi deontològic.

 

La CTAC-Autònoms, treballa amb alguns dels col·lectius per tal de defensar davant de les Administracions Públiques la regulació i actualització dels mateixos.

 

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *

*

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada