Obligació dels autònoms a incorporar-se al Sistema RED

sistema REDEls recordem, que l’Ordre Ministerial que modificarà l’actual Ordre ESS/484/2013 de 26 de març, que regula el Sistema RED (Remissió Electrònica de Dades), n’establirà l’obligatorietat d’incorporació dels treballadors per compte propi (autònoms).

Això implicarà l’obligatorietat de rebre les notificacions de la Seguretat Social de forma telemàtica.

  • Si la seva relació amb l’Administració (Seguretat Social, Agència Tributària, etc), la gestiona un professional (gestor, graduat social, etc), asseguri’s que el seu número d’afiliació està assignat a l’autorització RED del professional. Aquesta assignació ppermetrà que ell, a més de realitzar els tràmits obligatoris, pugui obrir les seves notificacions telemàtiques de la Seguretat Social.
  • Si vostè gestiona personalment els seus tràmits del Règim d’Autònoms, li recomanem que obtingui al més aviat possible un certificat digital, ja que en breu serà indispensable per a les seves relacions amb la Seguretat Social.
  • Posseir un certificat digital li permet, a més de fer front a les noves obligacions que vingin imposades per la publicació de l’esmentada Ordre Ministerial, accedir a la totalitat dels serveis de la Seu Electrònica de la Seguretat Social com:
  • La realització de tràmits: recepció de les seves notificacions telemàtiques, comunicació de les vostres dades de contacte (telèfons i adreça de correu electrònic), canvi de domicili, modificació de compte corrent, devolucions de quotes, etc.
  • L’obtenció d’informació personal a qualsevol moment: Informe de Vida Laboral, de Bases de Cotització, Certificat de corrent de pagament, duplicats de resolucions alta o baixa, etc.

Li adjuntem una guia d’ajuda per a l’obtenció del Certificat Digital de la Fàbrica Nacional de Moneda i Timbre (FNMT) i li informem que el seu registre pot realitzar-lo, a més d’en l’Agència Tributària:

  • En qualsevol de les nostres Administracions (vegeu Adreces i telèfons).
  • En la Direcció Provincial de la Tresoreria General de la Seguretat Social, Carrer Aragó 273 – 275, 08007 Barcelona, Planta 8ª (Administració Electrònica).
  • Als Centres d’Atenció i Informació (CAISS) de l’Institut Nacional de la Seguretat Social (INSS)

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *

*

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada