Prop de 625 milions d’euros, les pèrdues estimades que produirà l’atur patronal del transport a Catalunya

camions

Perilla el 20% de la facturació anual de molts establiments comercials de proximitat

Sumant tot alló que fa prop de 2 anys que arrosseguen.

A Catalunya desenvolupen la seva activitat en el comerç al detall uns 105 mil comerços. La mitjana de facturació d’un petit comerç és d’entre 70.000 mil euros a  120 mil euros anuals i el 20% es realitza gairebé exclusivament en els 6 dies més importants del nadal: Nit de Nadal, Nit de cap d’any i Reis, suposant uns 3.000€ de facturació al dia.

Una vegada més, són els autònoms els que paguen els plats trencats. El des proveïment de mercaderies de consum en aquestes alçades, comporta una  irresponsabilitat econòmica, un conflicte entre empreses de transport i logística que han de solucionar entre les parts.

Tots els petits negocis tenen dipositades les seves esperances en el Nadal per tractar de redreçar una mica la pírrica facturació que han tingut durant el 2021. Autònoms que, en la seva majoria, també han d’assumir el sobre cost dels carburants, que, en molts casos, són essencials per a desenvolupar la seva activitat.

Per aquesta situació estan passant tots els treballadors per compte propi que necessiten un vehicle per al transport de les seves mercaderies: fleques, peixateries, carnisseries, fruiteries, venda ambulant, etc. Amb un agreujant, que no sols s’ha encarit el carburant; els sectors comercials de distribució de béns de consum, que en la seva majoria són autònoms, també han sofert de manera particular l’increment de l’energia elèctrica en un any brutalment dur.

L’encariment del carburant el sofreixen els autònoms i les empreses d’igual manera, però per a aquelles en les quals el combustible és una despesa deduïble, però per a la immensa majoria dels treballadors per compte propi no ho és. Des de la nostra Organització reclamarem per als autònoms exactament les mateixes concessions que s’atorguin als transportistes en matèria de carburants. En cap cas consentirem que es tracti de diferent manera als qui han d’utilitzar forçosament un vehicle industrial per a desenvolupar la seva activitat.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *

*

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada