Els treballadors i treballadores de Renfe i Adif es manifestaran demà a l’Estació de Sants

image

Els Comitès del Centre de Treball de Barcelona del Grup Renfe i Adif han convocat els treballadors i les treballadores a una concentració demà, divendres 2 d’octubre, a les 13:30 hores al vestíbul de l’Estació de Sants de Barcelona. Aquesta concentració se suma a les aturades que es van iniciar al mes de setembre i que continuaran demà dia 2, el 9, el 16 i el 23 d’octubre, com a conseqüència de l’actual paràlisi per part de la Direcció de les empreses davant els seriosos problemes que afecten greument ambdues plantilles.

Després d’esgotar tots els processos interns per tal d’arribar a acords, els sindicats han decidit convocar les mobilitzacions amb l’objectiu de donar resposta a les situacions actuals que estan posant en risc el futur de les empreses:

  1. La necessitat de plantilla. Les contínues jubilacions i acomiadaments col•lectius han provocat un important dèficit de personal (especialment a Barcelona) que pateixen treballadors i usuaris. Si sumem això a la manca de reposició de personal traslladat, jubilat o acomiadat, ens trobem amb un greu envelliment de les plantilles: la mitjana d’edat és de 54 anys, sense que s’arbitrin plans d’ocupació en cap de les empreses.
  2. Absència de projectes de viabilitat de les Àrees d’Activitat d’Estacions de Viatgers, Serveis Logístics, Mercaderies i Tallers.
  3. El lliurament a les empreses privades dels serveis ferroviaris, externalització de càrregues de treball.
  4. L’incompliment dels acords aconseguits entre els Comitès i la Direcció de les Empreses.
  5. El bloqueig de les negociacions dels Convenis Col•lectius.
  6. Els objectius de no regular la contractació, les jornades, i reduir els salaris, així com implantar les mesures més regressives de la reforma laboral.

Demanem a la societat en general i als usuaris del transport ferroviari en particular la seva comprensió i suport en aquestes mobilitzacions, per combatre la demagògia electoralista de les inversions en Alta Velocitat perquè les mateixes reverteixin en les infraestructures i en el transport de Rodalies, que és el que utilitza la majoria de població, i acabar definitivament amb el continu deteriorament del servei.

Comments are closed.