Lliurades les reivindicacions del Comité d’ADIF-Tarragona a Pedro Sánchez

ADIF_Tarragona

El passat divendres, 27 de maig, el Comitè d’Empresa d’ADIF Tarragona va fer lliurament de les reivindicacions del col·lectiu a Pedro Sánchez Castejón, secretari general de PSOE, amb motiu de la visita del candidat socialista a Tarragona per presentar la candidatura de la seva formació a les eleccions del 26 de juny.

La política obstinada del Ministeri de Foment i la Direcció d’ADIF de privatitzar el ferrocarril públic continua aguditzant-se dia rere dia, la qual cosa va en detriment d’un servei públic de qualitat.

A la demarcació de Tarragona estem patint de primera mà els efectes d’aquest desmantellament calculat, que es tradueix en abandonament de servei, falta d’inversió i lliurament a mans privades de la càrrega de treball de les ferroviàries i ferroviaris, existint unes enormes necessitats de personal en tots els serveis. L’objectiu és clar, no cobreixo el servei i “justifico” així la seva privatització allà on les empreses privades tenen opcions d’aconseguir beneficis econòmics.

Aquesta visió exclusivament econòmica perjudica de forma directa l’usuari del ferrocarril que en pateix les conseqüències, juntament amb els treballadors ferroviaris, d’un deteriorament constant i progressiu del que entenem que ha de ser un servei públic de qualitat. El Comitè d’Empresa d’ADIF de Tarragona fa anys que intenta revertir aquesta situació, i es troba amb una negativa total a adoptar mesures que beneficiïn la ciutadania i dignifiquin la feina de les ferroviàries i els ferroviaris. És per això que s’han convocat aturades parcials de quatre hores per torn els divendres i dissabtes alterns a partir del 13 de maig, els divendres d’11 a 15 h i de 19 a 23 h, i els dissabtes de 03 a 07 h fins al 27 d’agost.

Els motius de la convocatòria d’aquestes aturades són els següents:

  • Falta d’inversió en infraestructures com per exemple la Terminal de Mercaderies de Tarragona o la línia Reus-Faió, on proliferen els descarrilaments i retards com a conseqüència que hi ha manca de recanvis i dotació econòmica per reparar les deficiències.
  • Externalitzacions continuades d’activitats pròpies d’ADIF, a terminals de mercaderies, estacions de viatgers i manteniment de la infraestructura. Com a darrer exemple, el lliurament a mans de les empreses privades de la gestió durant 20 anys de la variant del corredor del mediterrani Vandellós-Nus de Vila-seca, pagat amb diners públics i explotat per empreses privades.
  • Falta continuada de plantilla en totes les àrees i serveis (serveis logístics, infraestructura, estacions, circulació). L’Oferta Publica d’Ocupació a ADIF és insuficient per generar ocupació estable a la província de Tarragona que garanteixi un servei de qualitat.
  • Es neguen a reconèixer les vacants existents a la província de Tarragona, agreujant la falta de plantilla en tots els serveis.
  • lncompliments reiterats del Conveni Col·lectiu vigent i deteriorament de les condicions de treball.

Pedro_Sanchez

Comments are closed.