Nomenaments telemàtics a Ensenyament anàlisi i propostes de la UGT-Educació (FETE)

Avui 31 d’agost s’han fet els primers nomenaments telemàtics per cobrir vacants i substitucions en  instituts i escoles. S’ han cobert vacants a jornada complerta, també contractes del 50% i del 83% de la jornada. Els nomenaments d’avui tenen data de començament 1 de setembre i finalitzen a 31 d’agost del 2017.

Retallades educacio_0

A les terres de Lleida s’han fet 27 contractes a jornada complerta, 24 de mitja   jornada i un del 83%

Un total de 52 contractes repartits en:

 Mestres:

Contracte a jornada complerta……….13

                  del 86%………………………..  1

                 a  ½ jornada…………………..12

            Secundària:  Contracte a jornada complerta:………14

                                         “       a ½        jornada ……………12

Amb afany estalviador i seguint la política continuista, el Departament no ha tingut en compte les necessitats organitzatives dels centres i  ha deixat sense cobrir centenars de substitucions de personal (si ens atenem a dades del curs passat s’han de fer més de 400 nous contractes) per cobrir  reduccions de jornada o  situacions de baixa que el Departament ja té constància.

Des de la UGT hem reclamat que els  propers processos de selecció de substituts s’avancin i no trobar-nos  amb nomenaments telemàtics amb data d’inici de contracte del dia 12, mateix dia que els alumnes arriben als centres educatius.

UGT-Educació (FETE)   reivindica que només hi hagi  dos tipus de contracte; el de jornada complerta (100%) i el contracte del 50%  amb presència de ½ jornada en el centre (encara que sigui per cobrir una reducció d’un terç de jornada).

Acabar amb els  contractes d’un terç de jornada en el que docent roman, oficialment, 10 hores setmanals al centre. Aquests tipus de contractes ( a més de significar salaris de misèria) no faciliten quelcom tan important en la tasca docent com és involucrar-se  en les activitats no lectives (coordinacions, tutories,…) i extraescolars, sortides,… que programen els centres com a part essencial de l’acció educativa.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

*