OPINIÓ: ‘S’albira una nova manera de contractar a l’ensenyament públic’

Article de Josep Mª Ibáñez Garcia, secretari del Sector UGT-FESP Educació Terres de Lleida

Des del 2010, els i les docents de Catalunya pateixen les conseqüències dels Decrets que desenvolupen la LEC. El Decret de direccions avala que es puguin cobrir places públiques mitjançant entrevistes igual que es fa a l’empresa privada. De què serveix, doncs, presentar-se i aprovar una oposició, si has de passar per nous filtres de contractació com l’entrevista, les propostes de continuïtat o les places de perfil?

ugt-logoDurant els darrers anys l’escola pública està patint fuetades de privatització. A l’anterior consellera d’Ensenyament ja se li va escapar en petits cercles que hi havia massa funcionaris. I l’actual conseller no sembla estar molt per la labor de revisar aquests decrets amb aires privatitzadors. El Departament d’Ensenyament està oblidant  quins són els principis constitucionals d’igualtat, mèrit i capacitat per optar a una plaça pública, i cada vegada són més les persones que es preparen per presentar-se a una d’aquestes places i que veuen coses poc clares i transparents i és quan agafen el telèfon per trucar al sindicat i denunciar-ho (convocatòries desertes on finalment apareix l’escollit/da, nomenaments congelats “in extremis” que acaben optant per una altra plaça, entrevistes que no es fan, resultats d’aquestes entrevistes que no es publiquen enlloc, personal de la borsa de treball docent amb números alts que passen per davant d’altres amb un número més baix, etc).

Un altre exemple d’aquesta privatització són les places de perfil on els i les docents ens hem d’ajustar a una sèrie de paràmetres que dicta l’administració pública, fet que afavoreix que algunes places puguin donar-se a dit. De fet, avui dia, a un funcionari li costa molt més aconseguir una plaça definitiva que fa uns anys. Per què? Perquè els equips directius tenen la potestat per decidir si volen que la meitat de les places del seu claustre siguin de perfil i, per tant, que només l’altra meitat surti a concurs.

Els i les docents som avaluats constantment per les direccions i l’administració, però qui avalua a les direccions i a l’administració? És aquest el futur que volem per al nostre ensenyament públic a Catalunya? Des d’UGT  Educació de les Terres de Lleida diem prou. I tu?

 

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

*