UGT Informa 09/05/2016

UGT Informa

REUNIÓN DE  CONVENIO 09 de Mayo

En la reunión de hoy la empresa ha presentado su propuesta de organización de trabajo para material móvil. Una propuesta que tiene por nombre Grupo 72 y que empeora significativamente  el calendario de material móvil actual.

Desde la mayoría ya le hemos expresado a la empresa que es una propuesta inaceptable, que no negociaremos propuestas que empeoren la condiciones actuales y le recordamos a la dirección que el calendario laboral de MM fue fruto de una huelga del colectivo, y que la negociación será siempre desde la mejora y nunca desde la pérdida de las condiciones actuales. Desde la mayoría le hemos trasladado a la empresa que para la próxima reunión le presentaremos una propuesta para MM.

La dirección se llena la boca de sus buenas intenciones y desde la mayoría le pedimos que para demostrar tanta buena voluntad, nos adelante a cuenta en la nomina de mayo, 250€ de 2015 más el 1% de lo que va de 2016 (unos 150€), total unos 400€. Obteniendo el silencio por respuesta.

Próxima reunión martes 17 de mayo de 2016.

¿SABÍAS QUE?

Por ser afiliado de UGT-TB tienes un seguro de accidentes.

PÓLIZA DE SEGURO ATLANTIS PARA AFILIADAS Y AFILIADOS DE UGT-TB

Para todos los afiliados a UGT-TB con una antigüedad igual o superior a un año y al corriente de pago de la cuota. Se amplía la cobertura a los afiliados con 65 años o más (sin límite).

Ámbito de cobertura: Completo (24 horas).

Cobertura y capitales asegurados:

Muerte por accidente, ya sea cuando se produce el accidente o bien suceda el fallecimiento en el plazo de dos años desde la fecha del accidente.

Capitales en 2016 (se revisan a 1 de enero de cada año):

  • Para afiliados con una antigüedad de un año e inferior a dos =   6000
  • Para afiliados con una antigüedad igual o superior a dos años = 9000

En ningún caso estarán cubiertos los accidentes o secuelas derivadas del mismo ocurridos con anterioridad a la fecha de efecto de la póliza. Quedan expresamente garantizados los siniestros sobrevenidos durante la participación del Asegurado en huelgas legales. Quedan incluidos, sin pago de sobreprimas, los accidentes que se produzcan por el uso de motocicletas o ciclomotores, así como los producidos a consecuencia de la práctica, como aficionado, de cualquier deporte.

LA SECCIÓ SINDICAL DE LA UGT A TRANSPORTS  DE BARCELONA DEFENSA EL BUS TURÍSTIC COM A FONT DE RIQUESA, D’OCUPACIÓ I DE VALOR PER A LA CIUTAT

El nostre sindicat considera que la inversió en aquest servei per tal que sigui competitiu és una inversió estratègica de ciutat que transcorre paral·lela al sosteniment del transport públic

Fa unes setmanes, el regidor de l’Ajuntament de Barcelona i membre del Consell d’Administració de TMB Josep Garganté va publicar uns comentaris a una xarxa social assegurant que la inversió en el bus turístic és poc menys que una pèrdua de temps i de recursos. Des de la secció sindical de la UGT a Transports de Barcelona volem defensar el valor i la contribució econòmica d’aquest servei -operat per TB de manera consorciada amb Turisme de Barcelona- a la ciutat, a l’empresa municipal i a la ciutadania.

L’aportació que el bus turístic fa als balanços globals de TB és de primer ordre. Sense aquesta aportació, l’enorme dèficit que arrossega la companyia actualment esdevindria del tot insuportable, i la ciutadania n’acabaríem pagant les conseqüències per via d’un increment dels impostos o per mitjà d’un augment de les tarifes. Segons les dades publicades en el portal de transparència de TMB relatives a l’any 2014, el bus turístic aporta el 24,7% dels ingressos totals de la companyia d’autobusos, mentre que suposa només el 4,45% de les despeses, ja que en realitza tan sols el 4,3% dels quilòmetres totals anuals recorreguts per tota la flota.

Per tant, el bus turístic ha esdevingut una importantíssima eina per redistribuir entre tots els ciutadans la riquesa que el turisme deixa a la ciutat, a més de generar ocupació directa: el servei té una plantilla de 84 treballadors i treballadores fixes, que arriba a ser de 141 en temporada alta.

D’altra banda, el bus turístic contribueix a descongestionar la xarxa pública de transport i promociona la ciutat de manera responsable, defugint el tòpic i dotant de sentit i de valor l’opció de Barcelona com a destinació turística de qualitat.

Així doncs, des de la secció sindical de la UGT a TB considerem que, si hem de repensar el model de turisme que volem per a Barcelona, farem bé de comptar amb un aliat tan important com és el bus turístic consorciat. Potser la clau es troba més a idear fórmules perquè totes i tots ens en puguem beneficiar del turisme que a escanyar una de les poques fonts de riquesa i de treball de què disposem en l’actualitat.

Per tant, considerem que la inversió en el bus turístic públic per tal que sigui competitiu és una inversió estratègica de ciutat que transcorre paral·lela al sosteniment del  transport públic. I en aquest àmbit, des del nostre sindicat sempre donarem suport a les iniciatives de millora en matèria de mobilitat de la ciutadania.

Los comentarios están cerrados.