UGT Informa: 18 de setembre de 2014

UGT_INFORMA2                                                                                                                       

Barcelona, 18 Setembre de 2014

NOVA XARXA

Aquest dilluns, 15 de setembre, es va posa en funcionament la tercera fase de la NOVA XARXA.

Posen tres noves línies V15 – V27 – H14, i modifiquen la H16.Les línies que desapareixen són: 9, 16, 17, 71 i 141. Modifica el seu recorregut de la línea 41. Canvia de CON la línea 6 i la 41, de ZF a Triangle.

Creiem que l’aposta per aquest nou sistema de transport urbà, basat en criteris de racionalització de l’oferta i en criteris d’agilitat i d’alta freqüència pot significar una bona eina de futur per a Transports de Barcelona.

Cal renovar, fer més intel·ligible i eficient l’obsoleta i embullada xarxa actual, heretada en gran part de les línies de l’antic tramvia, i que no dóna una sortida eficaç als problemes de mobilitat que presenta la ciutat de Barcelona.

No obstant això, la posada en pràctica d’aquest model teòric suscita un mar de dubtes. Si bé en línies generals la freqüència de pas és respectada (no sempre, però; en cap de setmana, mai), creiem que la ciutat no s’ha preparat convenientment per acollir un servei que es volia més ràpid; així doncs, l’increment de la velocitat comercial ha estat irrisori i ha anat a compte de les esquenes dels conductors, els quals s’han vist forçats a incrementar el ritme de treball sense ajuts suficients. Manquen els carrils segregats i els semàfors prioritaris en la immensa majoria de trams del recorregut, llevat d’algunes excepcions. A més, els vehicles de què disposa la nova xarxa no responen als criteris de modernitat que hauríem esperat: podem dir que sovint hem de conduir les velles glòries de sempre amb l’única novetat de l’adhesiu del logo de la nova xarxa.

Tampoc el calendari de posada en funcionament no és ni lògic ni coherent: un sistema en xarxa té sentit en la seva totalitat; una xarxa és un tot, no un enfilall de mònades independents. Si bé creiem que calia anar poc a poc per acostumar l’usuari als canvis proposats, no veiem normal que s’hi produeixi una aturada de més d’un any. Ens temem que ningú vol pagar el desgast electoral que suposa assumir els errors constants que s’estan produint en la posada en marxa del sistema i que aquest és el motiu real de l’aturada.

Parlant de calendari: qui ha triat la data d’inici del període escolar per endegar la tercera fase del projecte? A tot això hem d’afegir la sensació que tenim, que manca planificació. Els retocs de les línies és continu, el trasllat de lloc de les parades és constant i els mitjans d’informació de què disposa l’usuari i, fins i tot, el mateix conductor, són del tot insuficients.

Ens temem que la implementació de la nova xarxa no ha estat pactada amb la ciutat. Així, el teixit social de Barcelona de vegades ha hagut de reaccionar de manera contundent i ha hagut d’obligar el consistori a rectificar decisions unilaterals que afectaven els veïns.

Arribats en aquest punt ens preguntem si no hauria estat més eficient introduir la cultura del pacte en comptes dels vells axiomes del despotisme il·lustrat: tot per al poble… però sense el poble. Oi que tots hi hauríem sortit guanyant?

Per tant, creiem que la Nova Xarxa pot aportar a la ciutat de Barcelona alguns beneficis a la mobilitat, però també pensem que TMB i el consistori s’han d’esforçar a pactar amb els veïns, amb els conductors i amb l’usuari per tal de garantir que el projecte arribi a bon port.

ELECCIONES SINDICALES TB 2014.

Como ya indicamos en la anterior hoja del 4 de septiembre, la sección sindical de UGT solicito una aclaratoria a la resolución judicial para determinar si el fallo de hacer nuevas elecciones sindicales era total para toda la plantilla o exclusivamente para el colectivo de técnicos/administrativos, que era el colectivo afectado en las anteriores elecciones.

El juzgado de lo social nº 21 ha determinado que el proceso electoral debe de repetirse en su totalidad, por lo que de nuevo tendremos que volver a votar toda la plantilla sin exclusiones, esperemos que no se vuelvan a repetir las continuas impugnaciones y maniobras de algunos sindicatos que con sus actuaciones y despropósitos lo único que han hecho es entorpecer y contaminar el proceso electoral, por motivos exclusivamente de interés sindical.

BUS TURISTIC.

Enguany la temporada al bus turístic va començar d’una manera erràtica. La retallada en els temps proposats per a completar-ne les dues principals rutes va suposar una pèrdua sensible de la qualitat en el servei, va crispar les relacions laborals i, al final, com a conseqüència, el servei va patir una pèrdua de passatge i una manca més que notable en el grau de satisfacció del client. Hi ha qui pot argüir que el descens en el nombre d’usuaris és paral·lel a un descens general de turistes en el mes de juliol. Tant se val: el que és cert és que en cap cas no és atribuïble a la manca de professionalitat dels conductors i dels informadors, els quals s’han esforçat a treballar de la millor manera possible tot i la manca absoluta de mitjans per a desenvolupar la seva tasca.

Hi a una dita molt antiga que assegura que rectificar és de savis. Per sort, la Direcció es va adonar que s’havia d’ampliar els temps de les línies: calia acabar amb la sagnia de cotxes en regulació que anaven buits d’una banda a l’altra de la ciutat mentre s’obligava a baixar dels busos als turistes; els costos en qualitat de servei i en pèrdua d’imatge començaven a ser superiors als suposats beneficis econòmics que la retallada hauria hagut de reportar.

Òbviament no han reconegut el seu error; ells no es van equivocar… Per tant, per què han rectificat? De qui és la culpa? De les obres que el nostre consistori ha endegat arreu amb un ímpetu tan sols propi dels períodes preelectorals! Sí, oi? Ves per on! Bé, sigui com sigui, ens congratulem d’aquest gir sobtat enmig de la campanya estival. L’augment en els temps de les línies del bus turístic ha restablert el bon clima de treball i ha redundat en benefici de l’usuari. El bus turístic és un dels pocs serveis de què disposa TMB que aporta beneficis nets a l’empresa. Així doncs, s’hauria de tractar molt millor del que es tracta: caldria revisar la pràctica comercial perquè el nostre bus fos present pertot; innovar en polítiques de tarifes, renovar la flota d’autobusos… Però, sobretot, caldria refer els ponts de diàleg i actuar sempre basant-se en el consens entre la Direcció i els treballadors.

Os facilitamos nuestro correo electrónico para que nos mandéis cualquier tipo de incidencia o problemática que tengáis en vuestro trabajo ssugt@tmb.cat o a través de nuestra web www.ugt-tb.cat

Los comentarios están cerrados.