UGT Informa: Bus Turístic

TurísticAquest any 2014 ha començat la temporada alta del bus turístic uns dies abans de la Setmana Santa, com és habitual. I ens hem trobat algunes sorpreses que ara ens proposem de comentar.

En primer lloc, voldríem donar la benvinguda desde UGT, a disset companys que a partir d’enguany formaran part de la plantilla del bus turístic. I volem fer-ho nosaltres, perquè dissortadament ningú més ha pensat que fos necessari de fer-ho. Així doncs, la Direcció de la nostra empresa ha cregut que disset companys – alguns dels quals pertanyien a d’altres cotxeres- podien començar a treballar en autobusos de dos pisos, amb audioguia, micròfons, guies, mapes, llibrets de descomptes, auriculars, punts especials de regulació horària, punts de recollida d’informadors externs a tmb i altres particularitats que no esmentarem, sense rebre cap mena de formació ni d’informació. Aquest any també ha estat una novetat el fet que no es produís cap reunió de línia entre els companys que ja fa anys que ens movem en aquest servei.

Hauria estat bé rebre de primera mà, en una reunió formal, la modificació de recorregut de la línia sud o la modificació de normatives referides a parades com ara la de World Trade Center (no es poden aparcar dos cotxes seguits en aquesta parada, sota sanció econòmica de 500 €) i no amb enquestes dubtoses o escridassades del tot impertinents del Cap del turístic a companys que ignoraven aquests canvis, perquè no estaven publicats enlloc.

Tal vegada, la sorpresa més desagradable amb què ens hem trobat aquesta temporada, però, hagi estat l’espectacular reducció de temps que han sofert tant la línia vermella (10min.), com la línia blava (5min.), així com la tornada a cotxera, la qual s’ha vist reduïda en una mitjana de 7min. més. Aquest fet, a parer nostre, comporta un empitjorament de la qualitat del servei que oferim al turista, però també afecta a la qualitat del nostre lloc de treball.

En aquest sentit, volem recordar als companys que la prioritat sempre ha de ser el servei i el respecte per les condicions de salut en el treball. Per tant, si els temps proposats no són suficients per assegurar-ne, ni la qualitat ni la seguretat, cal prescindir-ne.

Així mateix, recomanem que si, en acabar la jornada, s’hi ha d’afegir extraordinari, no dubtem a fer-ho: és pel nostre benestar!

Aquesta reducció també incideix en la confecció del serveis del turístic. Així doncs, recollim el malestar de molts companys que ens comenten que els serveis massa sovint són de tipus “macro” i “interlínies” (diverses línies, amb guàrdies i turístic), que dificulten en excés la conciliació familiar dels treballadors i que augmenten els nivells d’estrès de la plantilla.

També volem recordar des d’aquí a la Direcció que el criteri d’assignació dels serveis ha de donar prioritat a l’antiguitat, però supeditada al turístic.

Malauradament, enguany el que no ha estat cap novetat és la manca de renovació del
material mòbil. Continuem amb les velles, ineficaces i, fins i tot, perilloses jardineres, que ens exposen a la intempèrie.

A tall de conclusió, volem recordar que el bus turístic és un dels pocs serveis no deficitaris de què disposa TMB. Per tant, considerem que s’ha de cuidar.
No invertir-hi en la renovació, retallar-ne el servei i indignar-ne els treballadors, no contribueix en absolut a la consolidació ni en el futur del bus turístic.

Los comentarios están cerrados.