COMUNICAT FETE-UGT: VAGA A L’ENSENYAMENT PÚBLIC

Aquest dijous 2 de juny s’ha desenvolupat la primera de les 6 jornades de vaga parcial de dues hores a l’ensenyament públic de Catalunya. Han esta cridats a participar a les Terres de Lleida uns 5.500 docents repartits en uns 300 centres de la demarcació.
Aules Buides
En una vaga d’aquestes característiques, que tindrà la seva continuació el proper dimarts 7 de juny i 4 dies més del proper setembre, és molt difícil donar percentatges de participació. Aquesta mobilització té com a objectiu manifestar que més enllà de la queixa del professorat, cal pendre mesures de mobilització. No ens resignem  que les retallades, a l’àmbit de l’ensenyament  i a les condicions laborals dels treballadors i treballadores del sector, continuin i s’engrandeixin encara més.
No podem acceptar que a les nostres Terres de Lleida hi haigi 600 substituts, molts d’ells amb salaris de misèria, que aquest curs han treballat  6 mesos o més als nostres centres no cobrin el salari del mes de juliol; que hi hagi 1.150 docents majors de 55 anys als que no se’ls hi dóna l’oportunitat de reduir el seu horari lectiu en 2 hores; que la contracció del personal substitut es faci amb data 12 de setembre, amb el correponent desgavell en l’organització dels centres que es produeix pel fet que no hi siguin des del dia 1; que no hi hagi cap definició sobre la propera convocatòria d’opòsicions a cos de Mestres i de Secundària (Catalunya és la única CCAA de l’estat que aquest any no ha convocat oposicions).
Som conscients que estem a l’inici d’una mobilització que anirà en augment i UGT Educació ens mantindrà atent a la resposta tant del Departament com de la resta de Sindicats que encara no s’han afegit a aquesta convocatòria de vaga parcial.
Ahir dia 1 de juny, el Departament ha anunciat que presentarà una convocatòria de 300 places per a oposicions de Formació Professinal.  Pel que fa a l’àmbit sindical, ahir mateix es presentava a la Direccció General del Professorat una reclamació d’inici de negociacions en 15 dies i amenaçava  amb futures mobilitzacions, incloses la convocatòria de vaga al sector.