Aquestes poblacions i la resta de pobles dependents dels anteriors es veuen molt afectats en el servei que Correus pugui oferir, s’ha de tenir en compte que aquest redimensionament ha suprimit 6 places de treball, amb les conseqüències que això suposa: No poder oferir un servei de qualitat per poder dur a terme la tasca encomanada pel Servei Postal Universal. Recordem que l’operador designat per fer-lo complir és Correus.
Totes aquestes modificacions minvaran, i molt, l’eficàcia del servei, una de les causes és la supressió de places i l’altra la poca lògica emprada a l’hora de realitzar les noves rutes que hauran de fer els carters.També sorprèn molt l’actuació de l’empresa, tenint en compte que una de les seves apostes comercials s’anomena ‘Correos Market: una plataforma de gestió integral que aposta per donar visibilitat als nostres productes locals i de zones rurals en l’àmbit nacional’. Com es pot oferir un servei que un cop feta la comanda tens 48 hores per dipositar-la en una oficina de Correus, si a la teva població no n’hi ha? Això suposa desplaçaments pels usuaris que ara no eren necessaris i que molts d’ells igual no poden ni desplaçar-se.
Hi ha poblacions com Llavorsí que amb aquesta modificació desapareix l’oficina de Correus i l’horari d’atenció es veu reduït a una mera atenció de 15 minuts per part del carter, que l’haurà d’atendre des del seu vehicle perquè no disposa de local.Una altra aposta comercial és ‘PaqFarma: Aquest servei està contractat per les farmàcies per poder distribuir medicaments sense recepta mèdica als nuclis rurals. Els usuaris fan la comanda per telèfon i les farmàcies estableixen uns dies d’entrega amb Correus, el carter retira el paquet els dies estipulats i s’envien’. Com es podrà efectuar una entrega quan correspon, si han reduït la plantilla (6 carters menys)?
Tant per UGT com per CCOO, l’actuació duta a terme per part de l’empresa, sense cap mena d’interacció amb els treballadors de la zona (més coneixedors de la situació que allí hi ha), sense consensuar amb els sindicats, ens demostra l’exemple tan clar de la deriva a la qual ens està duien la mala gestió per part del president de Correus.
La professionalitat que cada dia han demostrat tots els treballadors de Correus no serà suficient per cobrir la mancança en la contractació.
Des de la UGT i CCOO exigim una rectificació per part de l’empresa, diàleg i negociació per poder trobar una millor solució per la zona del Pallars, una zona de muntanya on les comunicacions la majoria de vegades no són sempre les millors i on la feina feta per part dels carters és indispensable; ja que són els únics que van a totes les poblacions a donar el millor servei cada dia de la setmana.
Som personal essencial!