Ajudes i subvencions previstes per la Generalitat en l’àmbit de les activitats de restauració, i els centres d’estètica i bellesa afectats econòmicament per la COVID-19.

FAQS SUBV TANCAMENT

  • Qui pot sol·licitar aquesta subvenció?

Els professionals autònoms i pimes que prestin activitats de restauració (bars, restaurants i cafeteries, inclosos aquells que presten la seva activitat dins d’un establiment col·lectiu com poden ser centres comercials o mercats municipals) o siguin titulars d’un centre d’estètica i bellesa, donades d’alta en el cens de l’impost d’activitats econòmiques, que han estat obligades al tancament en base a la Resolució SLT/2546/2020, de 15 d’octubre, per la qual s’adopten noves mesures de salut pública per a la contenció del brot epidèmic de la pandèmia de COVID-19 al territori de Catalunya.

  • On puc consultar-ne les bases?

Podeu consultar les bases a aquest enllaç del DOGC

  • Quin és el termini de sol·licituds?

El termini s’obrirà l’endemà que es publiqui la convocatòria al DOGC i restarà obert durant 15 dies hàbils o exhauriment de pressupost.

  • Com es tramita la sol·licitud?

Utilitzant el model normalitzat de formulari de sol·licitud que us podreu descarregar a l’enllaç directe que trobareu a la pàgina d’inici de la web del CCAM www.ccam.cat, un cop oberta la convocatòria.

  • Puc presentar la sol·licitud en paper a algun registre?

No. Tan sols es contempla la presentació de sol·licituds de forma telemàtica.

  • Quines certificacions digitals s’accepten?

Podeu consultarla informació sobre quins certificats s’accepten al següent enllaç:

  • Puc signar amb el DNI electrònic?

Sí, és un dels tipus de certificat per a persones físiques acceptats per poder fer ús dels serveis de tramitació en línia corporatius de la Generalitat de Catalunya.

  • No disposo d’un certificat digital. Pot signar algú en representació meva?

No. Tan sols es pot tramitar la sol·licitud quan està signada pel representant legal de l’empresa.

  • Com puc tramitar de forma ràpida un certificat digital?

Podeu obtenir un idCAT. És el certificat digital que emet el Consorci d’Administració Oberta de Catalunya i que la Generalitat de Catalunya posa a l’abast de la ciutadania. https://www.idcat.cat/idcat/ciutada/menu.do

  • Quina documentació em caldrà presentar per demanar la subvenció?

A més d’omplir el formulari de sol·licitud caldrà adjuntar

Declaració responsable

Fotografia de la façana de l’establiment

Fotografia de l’interior de l’establiment

  • Quines despeses són subvencionables?

Qualsevol despesa que s’hagi tingut des de l’1 de gener de 2020, fins al 31 de desembre del 2020 (lloguers, subministres, compra de productes/mercaderies, despeses de gestoria…) de la qual en tinguem una factura.

  • Si tinc més d’un establiment puc demanar més d’una subvenció?

No. Tan sols es permet una sol·licitud per beneficiari (NIF)

  • És incompatible amb alguna altra subvenció que he demanat aquest any al CCAM o a altres organismes?

No. Aquesta subvenció és compatible amb qualsevol línia d’ajut de l’estat o de la Generalitat.

  • Si un restaurant està tancat però fa menjar per emportar, es considera beneficiari?

Sí, és beneficiari d’aquest programa de subvencions.

  • Si és una perruqueria que té donada d’alta l’activitat d’estètica al mateix establiment, es considera beneficiaria?

Sí, és beneficiaria d’aquest programa de subvencions.

  • Si és un forn de pa amb degustació, es considera beneficiari?

Tan sols en el cas de que hagi estat obligat al tancament.

  • Una empresa de servei de càtering pot sol·licitar aquesta subvenció?

No, no es considera un possible beneficiari.

  • Cal que l’establiment estigui a peu de carrer?

No. Poden sol·licitar la subvenció tots els centres de bellesa encara que no estiguin situats a peu de carrer.

  • Com sabré si m’han concedit la subvenció?

Abans del 31 de desembre de 2020, el CCAM emetrà una resolució amb les sol·licituds que s’han atorgat i les que s’han inadmès en el cas de no complir amb els requisits d’aquest programa. En el moment que es publica la resolució a l’e-tauler de la Generalitat l’usuari rep una comunicació al mail que ens hagi indicat a la sol·licitud.

  • Si m’atorguen la subvenció, rebré els diners automàticament?

No. Un cop s’hagi publicat la resolució de les sol·licituds, s’obrirà el procediment de justificació de l’expedient en el que caldrà presentar les factures que acrediten la despesa. Un cop l’àrea tècnica hagi revisat l’expedient es procedirà al pagament.

  • On puc rebre més informació?

Podeu trucar al telèfon del comerç (93 484 99 09), al CCAM (93 484 99 99) o enviar un correu a comerc@gencat.cat

  • Hi ha previstes altres ajudes?

Préstecs de 15.000 euros

El paquet de mesures aprovades avui inclou també la posada en marxa d’una nova línia de finançament a través d’Avalis de Catalunya i l’ICF. L’objectiu dels préstecs, denominats AVALIS ICF Restauració i Comerç, és impulsar la reactivació dels negocis del sector de la restauració i el comerç apostant per nous models de negoci que contribueixin a rellançar l’activitat, cobrir les necessitats de liquiditat i assegurar el manteniment de llocs de treballs.

Els destinataris dels préstecs són persones treballadores autònomes i microempreses del sector de la restauració i del petit comerç que hagin vist afectada la seva activitat arran de les mesures implementades a causa de la Covid-19. La línia de préstecs, dotada inicialment amb 20 milions d’euros, compta amb l’aval del 100% d’Avalis de Catalunya.

L’import dels préstecs s’ha fixat en 15.000 euros més les despeses de risc i mutualitat inherents a Avalis de Catalunya. Els destinataris podran demanar els crèdits a cinc anys amb un any de carència inclòs en el termini.

  • Com puc sol·licitar el préstec?

Aquests préstecs, que es poden sol·licitar digitalment a partir de demà a través del web d’Avalis de Catalunya (www.avalis.cat), complementen la resta de solucions financeres que l’ICF i Avalis, amb el suport de la Generalitat de Catalunya, han posat en marxa en els darrers mesos per aportar liquiditat al teixit empresarial afectat per la crisi de la Covid-19 i assegurar el manteniment de llocs de treball.

Al marge d’aquestes actuacions, l’acord també preveu l’activació de mesures impulsades per altres departaments, com és el cas d’un decret llei del departament de Justícia per alleugerir la càrrega dels lloguers dels establiments comercials.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *

*

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada