Quin contingut és obligatori en una factura ordinària per a la seva validesa legal i fiscal?

FACTURA

En ple primer trimestre de l’exercici 2019 molts autònoms  i autònomes, revisen la seva comptabilitat per a la presentació d’impostos. És important que tots els ingressos i despeses encaixin quan es rendeixen comptes davant Hisenda. Has de tenir tota la teva facturació en ordre davant possibles comprovacions tributàries .

Informació bàsica en la factura ordinària

El Reglament de Facturació en el seu article 6 estableix els requisits de la factures que a continuació detallem.

*Número i sèrie. La numeració de les factures dins de cada sèrie serà correlativa.
*Data d’expedició. Nom i cognoms, raó o denominació social completa, tant de qui emet la factura tant del receptor.
*Número d’Identificació Fiscal (NIF) atribuït per l’Administració tributària espanyola o, si escau, per la d’un altre Estat membre de la Unió Europea, amb el qual ha realitzat l’operació l’obligat a expedir la factura.
*Domicili de l’obligat a expedir factura i del destinatari de les operacions que en ella es detallen.
*Descripció de les operacions, consignant-se totes les dades necessàries per a la determinació de la base imposable de l’impost, és a dir, l’import total de la contraprestació, corresponent a aquelles i el seu import, incloent el preu unitari sense impost d’aquestes operacions, així com qualsevol descompte o rebaixa que no estigui inclòs en aquest preu unitari.
*El tipus impositiu de l’IVA i del recàrrec d’equivalència si escau, així com el percentatge de retenció en l’IRPF igualment si és que procedeix, com ocorre amb els professionals.
*La data en què s’hagin efectuat les operacions que es documenten o en la qual, si escau, s’hagi rebut el pagament anticipat, sempre que es tracti d’una data diferent a la d’expedició de la factura.

Et preguntes com procedir si et falta alguna dada o has comès alguna incorrecció? Imagina que has emès una factura amb un CIF o un domicili fiscal erronis. Aquests errors es poden arreglar i  requereixen l’emissió d’una factura rectificativa amb numeració i sèrie diferent a l’original. Serà aquesta factura rectificativa l’única vàlida de cara a Hisenda.

Si et cal més informació, pots contactar-nos a ctac@catalunya.ugt.org