Obligatorietat d’incorporació dels treballadors per compte propi (autònoms) a partir del 1 d’Octubre del 2018, al Sistema de Remissió Electrònica de Dades

OBLIGACIÓN FIRMA ELECTRONICA SEGURIDAD SOCIAL

Els recordem, que l’Ordre Ministerial que modificarà l’actual Ordre ESS/484/2013 de 26 de març, que regula el Sistema RED (Remissió Electrònica de Dades), n’establirà l’obligatorietat d’incorporació dels treballadors per compte propi (autònoms) a partir del 1 d’Octubre del 2018.

Això implicarà l’obligatorietat de rebre les notificacions de la Seguretat Social de forma telemàtica.

  • Si la seva relació amb l’Administració (Seguretat Social, Agència Tributària, etc), la gestiona un professional (gestor, graduat social, etc), asseguri’s que el seu número d ’afiliació està assignat a l’autorització RED del professional. Aquesta assignació permetrà que ell, a més de realitzar els tràmits obligatoris, pugui obrir les seves notificacions telemàtiques de la Seguretat Social.
  • Si vostè gestiona personalment els seus tràmits del Règim d’Autònoms, li recomanem que obtingui al més aviat possible un certificat digital, ja que en breu serà indispensable per a les seves relacions amb la Seguretat Social.
  • Posseir un certificat digital li permet, a més de fer front a les noves obligacions que vinguin imposades per la publicació de l’esmentada Ordre Ministerial, accedir a la totalitat dels serveis de la Seu Electrònica de la Seguretat Social com:
  • La realització de tràmits: recepció de les seves notificacions telemàtiques, comunicació de les vostres dades de contacte (telèfons i adreça de correu electrònic), canvi de domicili, modificació de compte corrent, devolucions de quotes, etc.
  • L’obtenció d’informació personal a qualsevol moment: Informe de Vida Laboral, de Bases de Cotització, Certificat de corrent de pagament, duplicats de resolucions alta o baixa, etc.

Li adjuntem una guia d’ajuda per a l’obtenció del Certificat Digital de la Fàbrica Nacional de Moneda i Timbre (FNMT) i li informem que el seu registre pot realitzar-lo, a més d’en l’Agència Tributària:

  • En qualsevol de les nostres Administracions (vegeu Adreces i telèfons).
  • En la Direcció Provincial de la Tresoreria General de la Seguretat Social, Carrer Aragó 273 – 275, 08007 Barcelona, Planta 8ª (Administració Electrònica).
  • Als Centres d’Atenció i Informació (CAISS) de l’Institut Nacional de la Seguretat Social (INSS)

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *

*

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada