Els treballadors d’ADIF a Barcelona inicien aturades per denunciar l’abandonament per part de l’estat

rodaliesLa manca d’inversions i de plantilla provoca l’envelliment de les infraestructures i el deteriorament del servei públic. Els treballadors i les treballadores d’ADIF a Barcelona estan convocats a diverses jornades de vaga per denunciar la manca d’inversions i plantilla de l’Estat a la província.

Les aturades es produiran els propers 22, 23 i 25 de febrer, i els dies 4, 11 i 18 de març, en tots els torns (s’ha augmentat la durada de l’aturada al torn de tarda):

Calendari de mobilitzacions ADIF-Barcelona
22 de febrer De 6:00h a 8:00h De 14:00h a 22:00h
23 de febrer De 0:00 h a 2:00h
25 de febrer De 0:00 h a 2:00h De 6:00h a 8:00h De 14:00h a 22:00h
4 de març De 0:00 h a 2:00h De 6:00h a 8:00h De 14:00h a 22:00h
11 de març De 0:00 h a 2:00h De 6:00h a 8:00h De 14:00h a 22:00h
18 de març De 0:00 h a 23:00h

Aquestes aturades deixen enlaire el manteniment de les línies ferroviàries. Ahir la direcció d’ADIF va declinar assistir a la reunió de mediació convocada pel Departament de Treball ahir, un nova mostra del desinterès de la direcció d’ADIF per solucionar aquest conflicte. La UGT de Catalunya denuncia l’abandonament per part de l’Estat. La manca d’inversions i la manca de plantilla ha provocat l’envelliment de les infraestructures ferroviàries i, per tant, el deteriorament del servei públic que es dóna als usuaris i les usuàries.

El comitè d’ADIF-Barcelona ha manifestat reiteradament la seva preocupació per:

  • Les jubilacions, els moviments irregulars, el darrer expedient d’acomiadament col·lectiu, i els diferents processos de mobilitat que s’han dut a terme -amb un resultat net final deficitari en personal a Barcelona-, han fet del tot insostenible la manca de personal a la província de Barcelona.
  • Externalitzacions o conseqüències produïdes per la manca de plantilla a Barcelona, com són la licitació del manteniment en la línia de L’Hospitalet a Mataró de l’ERTMS per 20 anys, externalització de terminals de mercaderies i de tasques pròpies dels agents de circulació, tancament de dependències, mobilitat funcional i geogràfica forçosa, ampliació de l’àmbit geogràfic de treball, retenció de 17 treballadors amb plaça adjudicada en altres províncies des de fa mes d’any i mig, etc.
  • No s’han realitzat les convocatòries de mobilitat geogràfica i funcional voluntària de l’àmbit nacional per a totes les categories compromeses des del 2011, incomplint els acords recollits en les actes del CGE del 13 i el 19 de juliol de 2011. En les darreres convocatòries de mobilitat resoltes -Supervisor de Circulació de Regulació i Gestió i Encarregat de Subestacions i Telecomandament- no s’ha ofert cap vacant a Barcelona, mentre marxen de la província 24 treballadors i treballadores que han aconseguit el trasllat o ascens mitjançant aquestes convocatòries. Pel que fa a les convocatòries que encara romanen obertes, per al personal d’Estructura de Recolzament de desembre de 2015, ni tan sols es publiquen les places que actualment a Barcelona estan cobertes per treballadors amb mobilitat funcional temporal.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

*