Bones notícies per la plantilla de Carrefour?

carrefour_10La notícia de la finalització de  l’aplicació de l’acord de modificació d’horaris del 2012, pot ser que ens deixi respirar més tranquils i tornar a la normalitat, sempre que no porti alguna sorpresa. I si a més ens canvien les sabates, dos problemes menys que ens estrenyen.

A la reunió s’han tractat els següents temes:

Calçat de seguretat: Finalment una de les nostres reivindicacions complerta, es canvia el calçat de seguretat, les proves realitzades ens donen la raó i a partir de març o abril ja es podrà demanar la nova sabata de la marca Paredes de color negre, excepte en manteniment i recepció on es mantindrà la bota.

Sobre les auditories de prevenció: L’empresa informa que a data d’avui estan encara sense finalitzar. Queda pendent per a la propera reunió del comitè Intercentres.

Altura mobles de peixateria: Se’ns informa de la implantació d’un nou moble en peixateria que està previst per a finals d’any, a 50 centres. La instal·lació del mateix a una altura d’un metre seixanta-cinc centímetres i on es posarà una tarima d’un metre de llarg i una altura de 40 centímetres, on els graons o el graó seran de 20 centímetres, per a la seva correcta reposició. En els altres centres l’altura deu ser d’un metre deu centímetres i no és necessària tarima.

Des d’UGT considerem que la tarima per a la reposició pot ocasionar accidents i que aquesta no és la millor solució, però que en tot cas són els Comitès de Seguretat i Salut d’aquests centres els que deuen valorar aquesta modificació, i que a més, als dos centres de Galícia i Andalusia, es dóna la casualitat que no disposen de les tarimes i el més lògic seria que baixessin els mobles mentre no disposin d’elles.

Finalització de l’Acord 19/07/2012 Modificació de Torns/Horaris art. 41: L’Empresa informa que té present la data establerta per a la seva finalització, i que no obstant això, s’assenyala que al moment actual la situació econòmica global no s’ha recuperat, per la qual cosa es seguirà treballant en l’adequació i organització i els horaris per poder millorar la competitivitat respecte al sector. Això vol dir que tots els treballadors afectats en el seu moment per la modificació de torns/horaris tornen a la seva situació anterior?, des d’UGT entenem que clarament l’acord finalitza el 31 d’aquest mes i que ha de ser així. En tot cas aviat sortirem de dubtes, ja que en breu es lliuraran els quadres horaris per al proper trimestre. Recordar que UGT no va signar aquest acord i que va ser signat només per la majoria en el Comitè Intercentres FETICO.

Campanya específica de Nadal per a empleats. L’empresa informa que ja s’està lliurant als centres l’oferta de 33 articles a uns preus molt competitius.

Tancament anticipat 24 i 31 desembre i horari comercial 5 de gener.

Es manté el mateix criteri que en anys anteriors, en la mesura del posible  i en funció de l’afluència de públic la Direcció de cada Hipermercat decidirà el tancament de ser possible a partir de les 20:00 hores. Per al dia 5 si es perllonga la jornada laboral sobre el previst serà de caràcter voluntari, retribuint-se HORA PER HORA i on la dirección de l’empresa assegurarà el mitjà de transport per tota la plantilla per la tornada al seu domicili en el cas que no disposin de mitjà propi.

Modificació de model de nòmines: Per la modificació legal produïda es procedirà a l’adaptació del model de les mateixes, tenint 6 mesos de termini a aquest efecte i ens la presentaran al comitè Intercentres per a la seva valoració, una vegada adaptat, i previ a la seva utilització.

Black Friday: El Comitè intercentres de manera unànime sol·licita a l’empresa que donada la similitud de modificació d’horaris d’aquesta campanya amb el dia 5 de gener, s’apliquin les mateixes condicions que en aquest dia. L’empresa decideix acceptar la sol·licitud del comitè intercentres, aplicant-se amb caràcter retroactiu als treballadors que hagin ampliat el seu horari durant el Black Friday.

Documentació hores treballadors a temps parcial: Que les persones que rebin la nòmina telemàticament, el document de les hores realment realitzades es lliuri al centre, és a dir, en tots els casos en paper, a la botiga.

Ascensos de Grups Professionals:

G. Professionals 22 dones 12 Homes, Nivell especial 103 dones 34 homes, Coordinadors 79 dones 44 homes i Comandaments 35 dones 32 homes.

Dates previstes reunions comité intercentres 2015: 10 i 11 de febrer, 22 i 23 d’abril, 25 i 26 de juny, 16 i 17 de setembre i 2 i 3 de desembre.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

*