El sector del Contact Center continua demà les mobilitzacions contra el bloqueig del conveni amb una vaga de 24 hores

A la tarda participaran en la manifestació amb motiu de la Jornada Mundial pel Treball Digne.

Després de les aturades parcials dels dies 22 i 29 de setembre, amb un seguiment del 60% -tot un èxit al sector-, els treballadors i les treballadores de contact center (telemàrqueting) estan convocats demà dijous, 6 d’octubre, a una vaga de 24 hores pel bloqueig del conveni col·lectiu.

A la tarda també participaran a la manifestació convocada per la UGT de Catalunya, CCOO de Catalunya i USOC a les 18 hores des de la Plaça d’Antoni Maura (davant de Foment del Treball) en el marc de la Jornada Mundial pel Treball Digne.

La UGT, CCOO i CGT han convocat mobilitzacions a nivell estatal al sector de contact center pel bloqueig del conveni col·lectiu després de 21 mesos de negociació i la pretensió de la patronal ACE d’empitjorar les condiciones dels 70.000 treballadors i treballadores del sector, uns 20.000 dels quals a Catalunya. El sector de Contact Center està format en un 70% per dones i un 70% dels contractes són a temps parcial no desitjat. El salari més habitual és d’uns 750 euros nets mensuals.

Les principals demandes dels representants dels treballadors i les treballadores per al conveni col·lectiu són:

  • Augment del poder adquisitiu.
  • Cap renúncia o retallada sobre drets adquirits en conveni anteriors.
  • Millorar la conciliació laboral i familiar: torns i horaris de treball.
  • Estabilitat en l’ocupació: augment del nombre d’indefinits obligatori per empresa.
  • Ocupació de qualitat: augmentar el nombre de jornades completes (baixar les jornades parcials).
  • Implementació de mesures d’avaluació i correcció dels riscos psicosocials propis de l’activitat (càrrega mental).
  • Aplicació de les sentències fermes en el sector (percepció incentius durant les vacances).

Comments are closed.