Reclamem el retorn de la normalitat en el transport públic del Baix Llobregat per regular la situació problemàtica amb els usuaris

UGT de Catalunya i CCOO, denunciem els intents d’agressió succeïts els darrers dies i exigim solucions als responsables per poder oferir un servei públic en condicions

Des del passat dia 26 de desembre, la nova empresa que opera en les línies de transport públic al Baix Llobregat és la multinacional Avanza. Aquesta, va ser escollida a través d’un concurs públic que ha desconsiderat les condicions laborals de tota la plantilla que forma part de la flota i de les noves instal·lacions, situació que ha generat mal de caps no només als treballadors i treballadores sinó també als usuaris que han patit les ineficiències del servei, acumulant endarreriments i incompliments d’horaris des de fa mesos.

Des de la UGT de Catalunya, denunciem la pressió que rebem tant conductores i conductors com en representació de tot el personal que donem servei públic al carrer,  durant els últims dies degut als intents d’agressions físiques i les agressions verbals comeses. Demanem comprensió per part dels usuaris, ja que els treballadors no tenim cap culpa de la situació del servei, tot i ser la cara visible, som els primers interessats a revertir aquesta situació i fer que millori com més aviat millor.

Manifestem, obertament, que no entenem com l’AMB no ha tingut em compte la realitat del servei que actualment es dona en aquest territori els 365 dies de l’any, les 24 h al dia.

Necessitem solucions vers que hi hagi autobusos en condicions decadents que impedeixen poder fer un servei públic en condicions, sense mitjans per protegir-se de la COVID-19 (com flotes sense mampares i que s’han substituït per cortines de plàstic que no protegeixen) i també, necessitem poder obtenir un mitjà a través del qual puguem comunicar-nos amb l’empresa en cas d’una avaria o una emergència.

És important, també, resoldre l’actual situació de les instal·lacions de les cotxeres on les treballadores i treballadors no tenen lloc per poder complir el seu horari de descansar, menjador ni  tant sols, aigua potable.

Demanem que tant ajuntaments, representants polítics, AMB, ATM i empresa, unifiquin esforços per normalitzar el servei i que no es vulnerin i es garanteixin els drets dels treballadors, tanmateix els dels usuaris.

Comments are closed.