El sector de Contact Center inicia mobilitzacions pel bloqueig del conveni després de 21 mesos de negociacions

Demà dijous s’ha convocat una concentració de delegats a les 12h a la Plaça de Sant Jaume. Els dies 22 i 29 hi haurà aturades parcial i el 6 d’octubre una vaga de 24 hores.

La UGT, CCOO i CGT han convocat mobilitzacions a nivell estatal al sector de Contact Center (telemàrqueting) pel bloqueig del conveni col·lectiu després de 21 mesos de negociació i la pretensió de la patronal ACE d’empitjorar les condiciones dels 70.000 treballadors i treballadores del sector, uns 20.000 dels quals a Catalunya. El sector de Contact Center està format en un 70% per dones i un 70% dels contractes són a temps parcial no desitjat. El salari més habitual és d’uns 750 euros nets mensuals.

Els dies 22 i 29 de setembre s’han convocat aturades parcials de dues hores en cada torn (de 10:30 a 12:30h, de 16:30 a 18:30h i de 00:00 a 02:00h) i el dia 6 d’octubre s’ha convocat una vaga de 24 hores.

A més, demà dijous, 15 de setembre, la UGT de Catalunya, CCOO i USOC han convocat una concentració de delegats a les 12 hores a la Plaça de Sant Jaume de Barcelona.

Les principals demandes dels representants dels treballadors i les treballadores per al conveni col·lectiu són:

  • Augment del poder adquisitiu.
  • Cap renúncia o retallada sobre drets adquirits en conveni anteriors.
  • Millorar la conciliació laboral i familiar: torns i horaris de treball.
  • Estabilitat en l’ocupació: augment del nombre d’indefinits obligatori per empresa.
  • Ocupació de qualitat: augmentar el nombre de jornades completes (baixar les jornades parcials).
  • Implementació de mesures d’avaluació i correcció dels riscos psicosocials propis de l’activitat (càrrega mental).
  • Aplicació de les sentències fermes en el sector (percepció incentius durant les vacances).

Contact Center-Comunicat: ATUREM TOT

 

Comments are closed.