Les treballadores i els treballadors del sector del contact center estan cridats a les 7 jornades de vaga convocades per la Federació de Serveis, Mobilitat i Consum de la UGT (FeSMC-UGT) per denunciar les retallades de drets socials i laborals que vol dur a terme la patronal del sector.
Aquestes aturades se sumen a la vaga del passat 28 de novembre, que va tenir un seguiment del 75%. Ara volen paralitzar el sector en la setmana de pont per fer-ne visible la importància, malgrat el menyspreu per part de les grans companyies dels principals sectors econòmics del país: banca, telefonia, transport de viatgers, energètiques, assegurances, etc.
La FeSMC-UGT ha reivindicat avenços salarials, la reducció dels milers de jornades parcials no desitjades que hi ha al sector, i l’augment del nombre de contractes indefinits. Cal millorar les condicions dels 70.000 treballadors i treballadores que conformen el sector arreu de l’Estat. Però la patronal ha decidit no fer cas de les nostres reivindicacions i eliminar drets adquirits en anteriors convenis col·lectius.
Des de la FeSMC-UGT ens ha sorprès que, després de les mobilitzacions la patronal hagi tornat a plantejar la reducció de drets assolits, com el permís retribuït, de 35 hores anuals, per anar la metge. Aquesta situació se suma a la decisió de la patronal de no abonar a uns 25.000 treballadors i treballadores el deute que el Tribunal Suprems els reconeix per no haver-los abonat correctament els incentius.