Novament, la Direcció de Transports Metropolitans de Barcelona ignora les necessitats de la ciutadania i retalla les opcions de transport públic que tant es necessita per a poder moure’s per la ciutat d’una forma sostenible i responsable.
Queda clar que els missatges publicitaris que llancen per a fomentar l’ús del transport públic no són reals són pura estratègia de màrqueting i electoralisme.
La freqüència de pas en les línies de Bus de TB continua sent la gran assignatura pendent i no sols genera grans inconvenients als usuaris i usuàries sinó que a més afecta greument la salut del personal conductor.
Des de la UGT anem denunciant reiteradament que els horaris es planifiquen sota mínims quant a la cobertura del personal conductor. Pel que es fa pràcticament impossible donar cobertura i complir amb la freqüència de pas que s’anuncia dels serveis. S’han suprimit ja una mitjana del 20% de vehicles diaris en la majoria de línies.
Això repercuteix directament en l’estrès dels mateixos conductors i conductores que es veuen incapaces de poder complir amb els horaris previstos i que han de conduir vehicles on es supera de llarg la capacitat, i on, per tant, les mesures de seguretat tant del passatge com d’ells mateixos no té totes les garanties necessàries.
El resultat de tot això, és un major absentisme laboral per estrès de la plantilla dels grups de conductors/es i uns passatgers farts d’un mal servei per freqüències de pas que no es compleixen, acumulació de passatge en els vehicles i en les parades, falta d’informació sobre les modificacions d’alguns serveis, etc.
Tot un despropòsit que no ajuda gens a donar una bona imatge de Barcelona i dels seus serveis de transport públic.
Davant de tot això, la direcció de l’empresa mira cap a un altre costat i no assumeix la seva responsabilitat davant aquest caos absolut.
La plantilla de conducció no són els únics perjudicats davant aquesta falta de planificació i de gestió permanent. Els usuaris i usuàries a Barcelona són els grans damnificats d’aquesta desastrosa gestió.
Des de la secció sindical d’UGT no defalliran en denunciar la mala gestió de la direcció ni d’informar a la ciutadania de Barcelona qui són els culpables reals del mal servei.
Els treballadors i treballadores també són ciutadans i ciutadanes de Barcelona i senten vergonya de la gestió de Transports de Barcelona.