La UGT i CCOO convoquen vaga a Ibèria a inicis de gener

L’empresa Ibèria, en un intent de desacreditar a tothom del seu voltant i de no acceptar que darrerament han hagut desacertos en l’estratègia empresarial i en la de comuniació, ahir van exercir un nou acte de trilarisme.
Durant hores, es va mantenir una reunió en la seu de l’empresa entre la direcció de la companyia, la direcció del ministeri de transports i la direcció de la UGT I CCOO. Un cop exposades totes les parts, el representant del Ministeri de Transports va plantejar alternatives sobre les quals s’establiria noves vies de negociació i va mediar per tractar d’aconseguir un acord per als treballadors i les treballadores dels aeroports afectats per la pèrdua de les llicències del servei de handling.
Tant CCOO com UGT han manifestat a la companyia que no accepten que puguin dur a terme el que es denomina com a join venture amb la nova empresa no participada per Ibèria, sense aplicar el vigent conveni i sense assumir la responsabilitat dels costos que, segons la pròpia empresa, suposen els treballadors i les treballadores.
Durant les converses d’ahir, es va debatre la possibilitat que entrés una empresa participada al 100% per Ibèria i que gestionés el autohandling i malgrat avançar en aquest model, no es va acabar de concretar res. Així doncs, els sindicats insisteixen en què Ibèria ha de fer-se càrrec de l’assistènciade les companyies del grup IAG.
La direcció de l’empresa considera que existeix un boicot en contra d’ella i segons la UGT i CCOO no s’adonen que és la propia empresa la que juga a la seva contra, tacant el nom d’Ibèria i menyspreant als seus treballadors i treballadores.
Actualment, l’escenari es dibuixa davant una desaparició immediata del negoci a 8 aeroports i la més que possible mort de la resta d’aeroports en un futur. Aeroports en els quals durant la negociació del conveni es va comunicar que no hi havia suficients ingressos i sorprenentment, els ha llevat AENA.
Així doncs, la UGT i CCOO plantegen a la companyia que garanteixi:
1- PLA DE VIABILITAT DEL NEGOCI DE HANDLING.
2- SOLUCIÓ PER ALS 8 AEROPORTS AFECTATS EN ELS QUALS ELS TREBALLADORS I LES TREBALLADORES HAURAN D’ESTAR SOTA EL XXII CONVENI COL·LECTIU D’IBÈRIA
3- EN CAS D’EXISTIR EXCEDENTS DE PLANTILLA QUE SUPOSIN UN SOBRECOST A LA NOVA OPERACIÓ, HAURAN D’ACONSEGUIR UN ACORD EXPRÉS DE DESVINCULACIÓ PACTAT (*ERE).
Els sindicats no acceptaran que l’estratègia de la companyia passi pel desprestigi de la part social en els mitjans de comunicació. Exigeixen que s’acabin les mentides o les mitges veritats.
Les actituds oportunistes per part de l’empresa no han deixat altre camí als sindicats que convocar mobilitzacions els dies 5,6,7 i 8 de gener. La convocatòria preten frenar l’immobilisme d’Ibèria en la negociació per a retornar el que la plantilla ha lliurat durant aquests últims anys i animar a continuar debatent amb CCOO i UGT per a intentar arribar a solucions, que es puguin valorar en el seu conjunt per a tots els treballadors i les treballadores.
Tant UGT com CCOO anuncien que tot el que pugui succeïr durant els propers dies serà responsabilitat exclusiva d’Ibèria. Els treballadors i les treballadores han actuat, un cop més, amb voluntat per a arribar a un acord i no trobar-se en aquests extrems.

Comments are closed.